piątek, 27 lipca 2007

żeglarstwo dla mas nie do przyjęcia

Po 25 latach znany na cały świat francuski dom mody i producent galanterii Louis Vuitton zakończył przygodę ze sponsoringiem regat żeglarskich.
Puchar Louisa Vuitton był jednym z najbardziej prestiżowych przedsięwzięć żeglarskich na świecie. Jego zwycięzca uzyskiwał bowiem prawo do startu w America's Cup. Jeszcze nie tak dawno polscy miłośnicy żeglarstwa pasjonowali się zmaganiami Karola Jabłońskiego w tym wyścigu. Zdjęcia z tych zawodów można znaleźć m.in. w jego galerii.
Ponoć o wycofaniu się sponsora zadecydowały nowe reguły zmierzające do dużo większego skomercjalizowania imprezy niż to miało miejsce dotychczas.

Firmie o takiej historii (ponad 150 lat na rynku) i z taką renomą szczególnie wśród najbogatszych tego świata komercjalizacja regat nie przysłużyłaby się najlepiej. Nie ma łatwiejszego sposobu rozmycia czy wręcz zniszczenia wartości marki skierowanej do ekskluzywnej grupy docelowej niż poprzez sponsoring wydarzeń dla szerokiej publiczności. Marka Louis Vuitton warta jest obecnie ponad 20 miliardów dolarów. Gratuluje decyzji szefostwu firmy, choć pewnie nie była łatwa biorąc pod uwagę minione 25 lat. Niemniej lepiej zapobiegać i chronić wartość marki niż potem usiłować odrabiać straty.

Dla przypomnienia filmik pokazujący jak cieszyli się ostatni zwycięzcy regat.

Brak komentarzy: