Inne ciekawostki, które wynikają z tego raportu:
- Największym beneficjentem jest piłka nożna, dalej sporty motorowe i żeglarstwo. Szczególnie to ostatnie jest dla mnie dużym zaskoczeniem.
- Największe rynki sponsoringowe w Europie to Niemcy i Wielka Brytania. Tu akurat chyba nikt nie ma wątpliwości.
- Największym sponsorem sportu w Europie jest Deutsche Telekom, który wydaje rocznie na ten cel 90 milionów euro.
- Sponsoring sportu to 86% całego rynku sponsoringu.
- Branżą, która najchętniej inwestuje w sport w Europie jest sektor finansowy (13%).
4 komentarze:
Billion to po angielsku miliard, a nie bilion. Warto o tym pamiętać tłumacząc angielskie teksty.
Akurat billion to po angielsku bilion, natomiast po "amerykańsku" miliard.
Raport jest ewidentnie europejski wiec...
Dziękuje za zwrócenie uwagi bo rzeczywiście ten bilion to cyfra z kosmosu.
Akurat to się trzeba trochę douczyć zanim zacznie się pisać bzdury w odpowiedzi. Tylko tradycyjny system brytyjski, zwany też starą konwencją, używa określenia miliard, a np. brytyjski rząd w 1974 roku wprowadził w swoich statystykach system amerykański. O ile w biznesie i finansach sprawa jest kalrowna, to w społeczeństwie zdania są podzielone i dla jednoznaczności używa się sformułowań angielski albo amerykański bilion.
Dla ciekawych - oba systemy nazewnictwa (amerykański i angielski) wymyślili... Francuzi, a nazwa ta spopularyzowała się zaledwie sto lat temu, przy czym słowo bilion dopiero od 1961 roku to urzędowo 10^12 (wcześniej blionem określano także 10^9).
Raz jeszcze dzięki za wytłumaczenie. Jak widać kilku lektorów angielskiego, którzy od taką wiedzę wkładali w moje głowy, też nie nie mają świadomości o czym mówią.
Prześlij komentarz