sobota, 24 listopada 2007

nie jedziesz na Euro - tracisz

Angielska reprezentacja piłkarska nie zakwalifikowała się do mistrzostw Europy w 2007 roku. Sponsorzy pewnie dopiero na poważnie zabierają się za liczenie strat z tym związanych.
Póki co dwie firmy ogłosiły, że deklarowany wcześniej poziom przychodów może być trudny do zrealizowania właśnie z powodu fiaska kwalifikacji reprezentacji Anglii.

Sports Direct, właściciel sieci sklepów Sports World oraz Umbro - producent m.in koszulek i butów piłkarskich. Akcje Sports Direct spadły ponad 15%, Umbro blisko 3%.

A na deser jedna z lepszych reklam Umbro (choć generalnie firma jest niemal słynna ze słabych produkcji).

2 komentarze:

Unknown pisze...

Odnośnie strat z powodu braku awansu - ciekawa wypowiedź (z wczoraj) na stronie http://www.footballeconomy.com/ . Jak by nie patrzeć, pieniądze nie wyparują z gospodarki, ludzie wydadzą je w innych branżach, a efektywność czasu pracy nie spadnie w Anglii w czasie Euro tak, jak spadła by przy okazji awansu. Ogółem - źle raczej nie będzie.

Numer Startowy pisze...

To, że efektywność nie spadnie zgoda. Ale co do wydawania pieniędzy w innych branżach mam wątpliwości. Jednak kibic piłkarski to taki typ, którego trudno sklasyfikować jako normalnego członka społeczeństwa. Pieniędzy raczej nie wyda w innych branżach a prędzej będzie je chomikował na inną około piłkarska okazję.