Kilka firm głównie informatycznych czy stalowych pewnie udałoby się wymienić. Ale czy ktokolwiek skojarzyłby je ze sportem? Indyjski biznes poczyna sobie coraz lepiej na świecie i co się z tym wiąże zaczyna budować swoje strategie sponsoringowe i to od razu na najwyższym poziomie.
Przykładem firma Satyam, która właśnie ogłosiła , że została sponsorem i partnerem technologicznym mistrzostw świata w piłce nożnej w 2010 i 2014 roku. Pewnie dużo bardziej znane firmy dostarczające usługi IT plują sobie w brodę.
W tym kontekście ciekawa jest także strategia pozyskiwania sponsorów realizowana przez FIFA przy okazji organizacji Mistrzostw Świata.
Mianowicie ta organizacja postanowiła stworzyć hierarchię swoich partnerów i w zależności od tego przyznawać im prawa do posługiwania się określonym tytułem. Zostały stworzone 3 kategorie i w każdej może być maksymalnie po 6 sponsorów.
Mamy więc partnerów FIFA (pula już zamknięta)
- Adidas, Hyundai, Sony, Coca-Cola, Visa, Emirates
- Satyam, Anheuser-Busch, McDonald's, MTN
- Telekom SA, FNB
1 komentarz:
Ok. Krótka piłka. 100 pkt. dla tego, kto napisze post/komentarz o partnerach mistrzostw świata w krykiecie. ;)
Dodatkowa nagroda za wyjaśnienie, jak to się dzieje, że na czas tych mistrzostw zamiera cały Commonwealth. Wszyscy siedzą wgapieni w tv, oglądając dyscyplinę sportu, która w swych oficjalnych regułach zawiera, m.in. przerwy na obiad i herbatę. Tak, tak, podczas meczu :D
Prześlij komentarz