wtorek, 27 listopada 2007

piłka nożna z hinduskim akcentem

Jakie firmy lub marki made in India znacie?

Kilka firm głównie informatycznych czy stalowych pewnie udałoby się wymienić. Ale czy ktokolwiek skojarzyłby je ze sportem? Indyjski biznes poczyna sobie coraz lepiej na świecie i co się z tym wiąże zaczyna budować swoje strategie sponsoringowe i to od razu na najwyższym poziomie.

Przykładem firma Satyam, która właśnie ogłosiła , że została sponsorem i partnerem technologicznym mistrzostw świata w piłce nożnej w 2010 i 2014 roku. Pewnie dużo bardziej znane firmy dostarczające usługi IT plują sobie w brodę.

W tym kontekście ciekawa jest także strategia pozyskiwania sponsorów realizowana przez FIFA przy okazji organizacji Mistrzostw Świata.
Mianowicie ta organizacja postanowiła stworzyć hierarchię swoich partnerów i w zależności od tego przyznawać im prawa do posługiwania się określonym tytułem. Zostały stworzone 3 kategorie i w każdej może być maksymalnie po 6 sponsorów.

Mamy więc partnerów FIFA (pula już zamknięta)
  • Adidas, Hyundai, Sony, Coca-Cola, Visa, Emirates
dalej partnerów Mistrzostwa Świata (dwa miejsc wciąż są wolne)
  • Satyam, Anheuser-Busch, McDonald's, MTN
i jeszcze dalej partnerów krajowych
  • Telekom SA, FNB
Ile Satyam zapłacił za prawo do posługiwania się tytułem partnera Mistrzostw Świata? Tego póki co nie wiemy. Na razie wiemy, że pracownicy Satyam grają w krykieta (Zieeewwww).

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Ok. Krótka piłka. 100 pkt. dla tego, kto napisze post/komentarz o partnerach mistrzostw świata w krykiecie. ;)

Dodatkowa nagroda za wyjaśnienie, jak to się dzieje, że na czas tych mistrzostw zamiera cały Commonwealth. Wszyscy siedzą wgapieni w tv, oglądając dyscyplinę sportu, która w swych oficjalnych regułach zawiera, m.in. przerwy na obiad i herbatę. Tak, tak, podczas meczu :D