czwartek, 15 listopada 2007

futbol.........amerykański

Jest taki sport na świecie, którego Europejczycy kompletnie nie kumają a reklama w przerwie meczu kosztuje tam najwięcej na świecie. Niezły paradoks.
Przyznam się, że ja też nie mam pojęcia na czym polega piękno futbolu amerykańskiego, ale wobec tego jaki biznes sponsoringowy sie wokół tego sportu kręci nie sposób przejść obojętnie.
A właśnie wczoraj duży deal sponsoringowy z Ligą Futbolu Amerykańskiego podpisała Expedia.

I pewnie nie napisałbym o tym, gdyby nie fakt, że widzę w tym sponsoringu głębszą strategię, niż tylko chęć wydania pieniędzy.

Mamy więc specjalną stronę dla kibiców, w ramach której kibice mogą aranżować wyjazdy da mecze. Mamy system atrakcyjnych bonusów dla kibiców kupujących w sklepie Expedii. W końcu są specjalne konkursy premiowane wyjazdem za finały Super Bowl.

Innymi słowy sponsoring jest obustronnie korzystny. Expedia nie uzyskuje tylko korzyści wizerunkowych ale ma z tego konkretny biznes. Tylko przyklasnąć takim inicjatywom.

A poniżej futbol amerykański oczami Nike.

Brak komentarzy: