piątek, 16 listopada 2007

pieniądze na ligowych koszulkach

Koszulki piłkarzy są jednym z cenniejszych nośników reklamowych. Jak podaje Sportbusiness za raportem niemieckiej firmy Sport + Markt w tym sezonie na 6 największych rynkach piłkarskich wpływy z reklam na koszulkach wyniosą ponad 405 milionów euro. W raporcie pod uwagę były brane: Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania, Włochy, Holandia i Francja. Ten ostatni kraj jest jedynym, w którym wpływy spadły w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Raport wymienia też największe deale koszulkowe w Europie.

  • Manchester United (AIG - €20.8 miliona),
  • Bayern Monachium (T-Home - €20.0),
  • Real Madryt (Bwin - €15.0),
  • Chelsea (Samsung - €14.5),
  • AC Milan (Bwin - €12.0),
  • Schalke (Gazprom - €12.0).
Piłkarze grają też najczęściej w koszulkach Nike - naliczono 17 takich klubów. Na kolejnym miejscu jest Umbro (15) i Adidas (14). Biorąc pod uwagę to, że Nike właśnie kupiło Umbro.... Zdecydowany lider jest jeden.

Dla porównania w Polsce dwa najbardziej medialne kluby, czyli Wisła i Legia, chciałyby dzięki temu zarobić ok. 4-5 miliona złotych. Ale.... Legia takiego sponsora nie ma, a Wisła reklamuje TeleFonikę, na czym raczej dodatkowo nie zarabia.
Najmniej, bo jedynie 150tys. złotych chciałaby uzyskać Polonia Bytom, ale.... też jej się to nie udaje.

Zadziwiającą nieudolność w poszukiwaniu sponsorów koszulkowych mamy w tym sezonie.

Brak komentarzy: